Prisliste

Hos oss på Frogner Tannklinikk ønsker vi å være transparente og rettferdige når det gjelder prisene på våre behandlinger. Vi vil at du skal være fullt informert om potensielle kostnader før du påbegynner en behandling.


Vennligst merk at prisene vi oppgir er estimater, og de fungerer som utgangspunkt for hva du kan forvente å betale. Kostnadene kan variere basert på kompleksiteten i din spesifikke situasjon og den nødvendige behandlingen.


Du vil alltid motta et konkret kostnadsoverslag fra din behandler før vi påbegynner noen form for behandling. Dette sørger for at det ikke er noen overraskelser, og at du føler deg trygg på den investeringen du gjør i din helse og velvære.


Menu

Ofte stilte spørsmål

  • Har jeg krav på refusjon fra Helfo?

    Helfo (Helseøkonomiforvaltningen) i Norge kan gi refusjon for tannlegeutgifter i visse tilfeller. Dette kan inkludere personer som:


    • Har en sykdom som kan påvirke munnhelsen (for eksempel Sjögrens sykdom, diabetes, eller visse immunsvikttilstander).
    • Har en sykdom eller lidelse som krever særlig kosthold som kan påvirke tennene.
    • Har tannskade som følge av ulykke, ikke tannkjøttssykdommer.
    • Har en utviklingsforstyrrelse eller medfødt sykdom som påvirker tennene.
    • Mottar behandling som kan påvirke munnhelsen, som for eksempel strålebehandling mot hode/halskreft.

    Dette er en generell oversikt, og den faktiske refusjonen avhenger av flere faktorer, inkludert den spesifikke tilstanden og behandlingen. For mer detaljert informasjon, kan du lese her eller ta direkte kontakt med din behandler.

  • Kan jeg betale med faktura eller dele opp betalingen?

    Om du skulle ønske det, tilbyr vi muligheten for å utarbeide en individuell nedbetalingsplan som passer din økonomi. Dette betyr at du kan dele opp betalingen over en periode som passer deg.


    Alternativt kan du også velge å finansiere behandlingen gjennom et lån. Vi har et godt samarbeid med to finansielle partnere, Resurs Bank og Svea.


    For mer detaljert informasjon om disse betalingsalternativene, klikk her

    Vi er alltid her for å hjelpe deg med å finne den mest hensiktsmessige løsningen for din situasjon.

  • Jeg er 21-24 år, får jeg støtte til tannlege?

    Fyller du 21 til 24 år dette kalenderåret, kan du få behandling hos oss og betale 25 prosent av takstene som er fastsatt av Helse- og omsorgsdepartementet.


    Tilbudet gjelder alle i aldersgruppen som er bosatt eller har opphold i Oslo kommune. Hvis du er folkeregistrert i en annen kommune har du også rettigheter der. 


    Du får ikke dekket utgifter til kosmetisk tannbehandling som for eksempel bleking av tenner.

  • Avbestilling av time?

    Vi forstår at uforutsette hendelser kan oppstå og gjøre det nødvendig å kansellere avtalen din. Vi ber imidlertid om at du gir oss beskjed minst 48 timer i forveien hvis du må kansellere eller endre tidspunkt for din avtale. Dette gir oss muligheten til å tilby din time til en annen pasient.


    Vær oppmerksom på at avbestillinger eller endringer som blir gjort senere enn 48 timer før avtalen, vil resultere i et gebyr. Dette gebyret er på 600 kr per 30 minutter av den opprinnelig planlagte timen. For eksempel vil en avbestilt time på 90 minutter resultere i et gebyr på 1800 kr (3 x 600 kr). 

  • Har jeg rett på fri-kort?

    Egenandeler fra følgende behandlinger kan være inkludert i frikortordningen:


    Sykdommer og misdannelser i munn og kjeve: Dette kan omfatte en rekke tilstander, fra medfødte anomalier til sykdommer som har utviklet seg over tid.


    Behandling av tannkjøttsykdommer (periodontitt): Periodontitt, også kjent som tannkjøttbetennelse, kan føre til betydelig tannskade og tap hvis det ikke behandles ordentlig. 


    For en mer detaljert forklaring på frikortordningen, inkludert krav, grenser og hvordan du søker, les mer på nettsiden for frikort for helsetjenester.

Share by: