Kirurgiske behandlinger

På vår klinikk er vi stolte av å tilby et bredt spekter av kirurgiske behandlinger som utføres av våre dyktige spesialister. Med en kombinasjon av omfattende kompetanse, mange års erfaring og toppmoderne teknologi, sikter vi etter å gi pasientene våre de beste resultatene, selv ved komplekse behandlinger. Har du fått henvisning fra en annen tannlege, eller er du interessert i å vite mer om hva vi kan tilby?

Rotspissamputasjon

Etter rotbehandling kan det være at benet ikke tilheler fullstendig ved rotspissen. Ved inngrepet fjernes det en del av tannens rotspiss samt det betente vevet rundt røttene.

Kompleks implantatbehandling

For pasienter som mangler alle tennene i over- eller underkjeven, tilbyr vi avanserte implantatløsninger som "All on 4" og "All on 6". Disse metodene gir en komplett gjenoppbygging av munnen ved å feste en hel protese på henholdsvis fire eller seks implantater. Disse protesene sitter fast over implantatene og kan ikke tas av slik som ved tradisjonelle "gebiss" løsninger


Kirurgi i forbindelse med tannkjøttsykdom

Tannkjøttsykdom kan noen ganger kreve kirurgiske inngrep for å forhindre ytterligere skade og støtte tilhelingsfasen. Dype lommer kan være vanskelig å holde rent. Hos oss kan vi ta et kirurgisk inngrep som renser de dype lommene for bakterier, hvor det ellers ville vært vanskelig å komme til.

Sinus Lift

Dette er en avansert prosedyre hvor sinusmembranen løftes for å lage plass for beininnlegg i overkjevens bakre del. Dette er ofte nødvendig før plassering av implantater i dette området.

Lateral Window

En teknikk brukt i forbindelse med sinusløft, hvor et vindu lages i kjevebenet for å gi tilgang til sinusrommet. Dette gjør det mulig å løfte sinusmembranen og legge til beinmateriale.


Vi forstår at kirurgiske inngrep kan være skremmende for mange pasienter, og derfor sørger vi for å gi grundig informasjon, svar på alle spørsmål og den støtten du trenger gjennom hele behandlingsforløpet. Vår prioritet er din komfort og tilfredshet.


Ofte stilte spørsmål

  • Har jeg krav på refusjon fra Helfo?

    Helfo (Helseøkonomiforvaltningen) i Norge kan gi refusjon for tannlegeutgifter i visse tilfeller. Dette kan inkludere personer som:


    • Har en sykdom som kan påvirke munnhelsen (for eksempel Sjögrens sykdom, diabetes, eller visse immunsvikttilstander).
    • Har en sykdom eller lidelse som krever særlig kosthold som kan påvirke tennene.
    • Har tannskade som følge av ulykke, ikke tannkjøttssykdommer.
    • Har en utviklingsforstyrrelse eller medfødt sykdom som påvirker tennene.
    • Mottar behandling som kan påvirke munnhelsen, som for eksempel strålebehandling mot hode/halskreft.

    Dette er en generell oversikt, og den faktiske refusjonen avhenger av flere faktorer, inkludert den spesifikke tilstanden og behandlingen. For mer detaljert informasjon, kan du lese her eller ta direkte kontakt med din behandler.

  • Kan jeg betale med faktura eller dele opp betalingen?

    Om du skulle ønske det, tilbyr vi muligheten for å utarbeide en individuell nedbetalingsplan som passer din økonomi. Dette betyr at du kan dele opp betalingen over en periode som passer deg.


    Alternativt kan du også velge å finansiere behandlingen gjennom et lån. Vi har et godt samarbeid med to finansielle partnere, Resurs Bank og Svea.


    For mer detaljert informasjon om disse betalingsalternativene, klikk her

    Vi er alltid her for å hjelpe deg med å finne den mest hensiktsmessige løsningen for din situasjon.

  • Jeg er 21-24 år, får jeg støtte til tannlege?

    Fyller du 21 til 24 år dette kalenderåret, kan du få behandling hos oss og betale 25 prosent av takstene som er fastsatt av Helse- og omsorgsdepartementet.


    Tilbudet gjelder alle i aldersgruppen som er bosatt eller har opphold i Oslo kommune. Hvis du er folkeregistrert i en annen kommune har du også rettigheter der. 


    Du får ikke dekket utgifter til kosmetisk tannbehandling som for eksempel bleking av tenner.

  • Avbestilling av time?

    Vi forstår at uforutsette hendelser kan oppstå og gjøre det nødvendig å kansellere avtalen din. Vi ber imidlertid om at du gir oss beskjed minst 48 timer i forveien hvis du må kansellere eller endre tidspunkt for din avtale. Dette gir oss muligheten til å tilby din time til en annen pasient.


    Vær oppmerksom på at avbestillinger eller endringer som blir gjort senere enn 48 timer før avtalen, vil resultere i et gebyr. Dette gebyret er på 600 kr per 30 minutter av den opprinnelig planlagte timen. For eksempel vil en avbestilt time på 90 minutter resultere i et gebyr på 1800 kr (3 x 600 kr). 

  • Har jeg rett på fri-kort?

    Beskriv elementet eller svar på spørsmålet slik at besøkende på nettstedet som er interessert får mer informasjon. Du kan frem heve denne teksten med punkttegn, kursiv eller fet skrift, og legge til lenker.

  • Hvordan fungerer forsikring?

    Beskriv elementet eller svar på spørsmålet slik at besøkende på nettstedet som er interessert får mer informasjon. Du kan frem heve denne teksten med punkttegn, kursiv eller fet skrift, og legge til lenker.

Share by: